اموزش سئو سايت، اگر در اين صفحه از سايت كاسب باشي قرار گرفتهايد قطعا سوالي در ذهن شما پيش آمده كه هرچه سريع تر ميخواهيد بدانيد كه سئو چيست؟ به زبان ساده و توصيف عبارت “SEO” از سه كلمه Search Engine Optimaize تشكيل شده و به معناي پرشين ميشود بهينه سازي براي موتور جستجو، البته اگر بخواهيم به معناي مفهوم كلمات پي ببريم. بهترين است معنايي تجربي كه ما به آن رسيدهايم را مورد تفهيم شما عزيزان قرار دهيم. با توجه به تجربيات بدست آمده سئو به معني ايده پردازي، بازي با كلمات كليدي و نوشتن محتواي با كيفيت و چيدمان كلمات كليدي در متن محتوا به گونهاي كه به جملات آسيب نرساند. از سال ۲۰۱۲ زمانيكه گوگل اعلام نمود هوش مصنوعي خود را وارد مدار جستجوي خود كرده اين حدس زده ميشد كه يك روزي رباتهاي گوگل دقيقا مثل يك انسان رفتار كنند.
پس حتما هوش مصنوعي گوگل را براي انجام امور فعاليت خود در نظر بگيريد، چون دقيقا قسمتهاي مهم سايت را تجزيه و تحليل كرده و سپس رتبه سايتتان را مشخص ميكند. ايده يابي يكي از مهمترين نكات كليدي در سئو سازي سايت است چون ايدهها باعث توليد محتواي حرفهاي شده و هرچقدر بتوانيد كلمات كليدي را با جملات خلاقانه بنويسيد ۱۰۰% در روند رتبهگيري سايت تاثير گذار خواهد بود. هز زمان در مورد خلاقيت صحبت ميكنيم كاربران فكر ميكنند كه بايد كاري خيلي خاصي انجام دهند اما اينطور نيست! منظور از ايده و خلاقيت يعني عناويني جذاب حرفهاي بنويسيد و محتوا را متناسب با عنوان توصيف كنيد. مثل “مهمترين نكات جذاب در آموزش سئو سايت” به همين راحتي با بازي كلمات ميتوانيد ايدهيابي كنيد.
فاكتورهاي مهم سئو سايت
قبل از شروع آموزش سئو سايت بايد با فاكتورهاي مهم اساسي آشنا شويد با توجه به ابتداي مقاله كه توضيح داديم سئو به سه بخش تقسيم ميشود اموزش سئو سايت حالا بايد فاكتورهاي بخشهاي مختلف آن را مورد تحليل قرار دهيد.
- سئوداخلي محتوا نويسي، لينك سازي داخل، فهرست سازي، ساخت صفحات مادر ور فرزند از مهمترين نكات كليدي هستند.
- سئوخارجي شامل لينك بيلدينگ، فعاليت در شبكههاي اجتماعي ور هرگونه فعاليت خارج از سايت كه رباتهاي گوگل را به سمت سايتتان هدايت كند شامل ميشود.
- سئوتكنيكال شامل بهينه سازي سورس سايت، رفع مشكلات فني هاست، تنظيم robots.txt و تنظيم فايل htaccess مهمترين قسمتهاي تكنيكال هستند.
شايان ذكر است گوگل فاكتورهاي زيادي را بصورت محرمانه نزد خود نگهداري ميكند ولي با توجه به تجربيات به دست آمد توسط سئوكاران به مهمترين آنها در قسمت بالا اشاره نموديم. اين موارد را اگر هميشه به آن عمل كنيد و زياده روي نكنيد قطعا هم رتبه خوبي را بدست ميآوريد و هم كسي نميتواند با شما رقابت كند.
انواع تكنيك در آموزش سئو
همواره تكنيكهاي زيادي بصورت تجربي به دست آمده كه هر كدام از آنها در دستههاي مختلفي قرار دارند و باز هم به سه قسمت سئو كلاه سفيد، سئو كلا سياه و سئو كلاه خاكستري دسته بندي ميشوند. هر كدام از تكنيكهايي كه تا به حال اجرا شده جزء سه دسته بالا قرار دارند و هر كدام بنا به تجربيات كاربران ميتواند مفيد و يا به شدت سايت شما را دچار آسيب كند. اما چرا ما به اين سه بخش اشاره كرديم؟ خب لازم است بهترن با ساختار انواع سئو آشنا شويد تا در آينده دچار مشكل نشويد.
- سئو كلا سفيد : در اين موضوع تمام فعاليتي كه بصورت روتين وار هر روز بنا به برنامهريزي از قبل تعريف شده انجام شود. مثل توليد محتواي اصولي، بك لينك طبيعي و … اين كار بايد مداوم و هر روز در يك بازي مشخصي انجام شود. در اين روش سايت دير به رتبه ۱ ميرسد اما ماندگاري پايدارتري را تجربه خواهيد كرد.
- سئو كلاه سياه : در اين روش اغلب براي زماني انجام ميشود كه سايتي ميخواهد خيلي سريع رتبه بگيريد و در يك بازي زماني رتبه ۱ باشد و سپس محو شود. در اين روش سايت قطعا با جريمه گوگل مواجه ميشود.